Meer kleur in de media

Praktisch werken aan diversiteit.

Diensten.

Meer kleur in de media zorgt voor meetbare diversiteit. Wij koppelen journalisten en redacties aan Nederlandse experts van kleur. Op deze manier spelen we in op een wens die er al jaren is: media die een afspiegeling van de samenleving zijn. Alhoewel het platform Meer kleur in de media heet, en culturele diversiteit de insteek van het platform is, kijken wij naar volledige diversiteit. Iedereen zou zichzelf terug moeten zien in de media. Om dit voor elkaar te krijgen hebben we verschillende diensten.

Media

Ik wil wel meer diversiteit in mijn media-items, maar mijn netwerk is momenteel nog homogeen.

>> Connect mij met experts uit jouw netwerk

Expert

Ik heb net zoveel kennis als de experts die ik nu in de media zie, maar weet niet hoe ik daar terecht kom.

>> Ik wil in de media verschijnen

Advies

Wij willen diversiteit op een hoger niveau aanpakken, maar lopen vast. Kan jij ons hierin begeleiden?

>> Advies op maat voor onze organisatie

Media.

In de multiculturele samenleving waarin wij leven, is het terugzien van een realistisch weerspiegeling in de media belangrijk. Dit bereik je door diverse personen te benaderen voor items. Waar vind je deze personen? Hoe benader je ze? Hoe zorg je voor meer kleur in de media? Aan iedereen die zich dit afvraagt heb ik het volgende te bieden:

  • Toegang tot een groot, divers en kleurrijk netwerk
  • Uitbreiding van jouw netwerk
  • Een persoonlijke selectie van geschikte personen voor het item

Hoe werkt het?

Met het Meer kleur in de media-abonnement van €749 per jaar, kan de volledige redactie zonder limiet persaanvragen indienen.

Voor het vinden van een geschikte kandidaat meld je je persvraag aan via onderstaand formulier. Wij kijken eerst in de database welke expert een match is. Als er geen expert met een meer kleur in de media-abonnement is, kijken we verder in ons netwerk. Zodra we een geschikte kandidaat hebben gevonden, laten we dat weten. Als je niets van ons hoort, hebben we helaas geen kandidaat gevonden.

Heb je dezelfde dag iemand nodig? Dan kan je er een appje achteraan sturen: 06-16684116. Wij zorgen dat je in contact komt met een geschikte kandidaat. Na afloop publiceren wij het item graag bij onze succesverhalen.

Persvraag indienen

    Expert.

    Hoe krijg ik publiciteit voor mijn organisatie, of voor mijn personal brand? Kennis delen op je eigen platform is belangrijk, maar heeft bij lange na niet hetzelfde bereik als programma’s op televisie of een artikel in een nationale krant. Meer kleur in de media is jouw connect met redacties. Tijd om te shinen? Dan is het tijd voor een MKIDM media-abonnement. Met dit abonnement kan jij:

    • Reclame in de media maken
    • Jezelf presenteren als autoriteit
    • Rechtstreeks oproepen van redacties ontvangen

    Hoe werkt het?

    Kies je abonnementsvorm, maak de betaling in orde en wacht op het telefoontje of de mail van één van de redacties.

    Light

    50/jaar

    excl. btw
    • Persmail

    Original

    99/jaar

    excl. btw
    • Persmail
    • Hot topic alert

    Plus

    499/jaar

    excl. btw
    • Persmail
    • Hot topic alert
    • Persoonlijk alert
    • Medialijst
    • Mediatraining

    Aanmelden als expert


      LightOriginalPlus


      JaNee

      Advies

      Bovenop de hapklare oplossing voor meer diversiteit in media-items, geef ik ook advies op maat. Willen jullie meer diversiteit op de redactie, maar krijgen jullie het niet voor elkaar? Of misschien willen jullie juist zorgen voor meer diversiteit met de huidige redacteurs? Afhankelijk van het vraagstuk, heb ik het volgende te bieden:

      • Masterclass praktische diversiteit & inclusie
      • Incompany masterclass: antiracisme, praktische diversiteit & inclusie, neurodiversiteit, e.a.
      • Training praktische diversiteit

      Hoe werkt het?

      De eerste stap is intern overleg over de behoefte van jullie organisatie, zodat jullie de juiste keuze kunnen maken. Komen jullie er zelf niet uit? Mag je me bellen. Aan dat gesprek zitten geen kosten verbonden.

      Als alles intern rond is, dat wil zeggen dat er akkoord is van het MT of de directie, kan je een aanvraag indienen. Hierna ontvang je direct de factuur. Houd er rekening mee, dat deze tijdig betaald is.

      Hierna is één voorgesprek inbegrepen. Mocht er behoefte zijn aan meerdere gesprekken, kan dat natuurlijk, maar breng ik daar wel kosten voor in rekening.

      Masterclass praktische diversiteit & inclusie
      Tijdens deze masterclass deel ik mijn werkwijze op het gebied van diversiteit & inclusie. Het begint bij de analyse van je eigen organisatie: de diversiteit audit. Na deze nulmeting is het tijd om diversiteitsdoelstellingen te bepalen. Dit gaat absoluut niet alleen om afkomst en cultuur, maar diversiteit in de breedste zin van het woord. Om er zeker van te zijn, dat jullie dit zullen najagen, zijn het ook SMART-doelstellingen.

      Tot slot gaan we over naar praktische manieren om diversiteit aan te trekken. Werving en selectie dus. Maar ook kijken we naar de organisatiecultuur en welke stappen je moet zetten om een inclusieve organisatie te worden.

      De eerstvolgende masterclass vindt plaats op donderdagochtend 30 september. 

      Incompany masterclass: antiracisme, praktische diversiteit & inclusie, neurodiversiteit e.a.
      De incompany masterclass is een stap voor de training. De masterclass ligt voor een groot gedeelte al vast qua inhoud en vereist minder interactie. De masterclass is er eentje waarbij je voornamelijk moet luisteren. En dan ook echt actief luisteren, kennis tot je nemen en begrijpen.

      Tijdens de antiracisme masterclass gaan we terug naar de basiskennis over racisme en privileges. Aan bod komen de volgende onderwerpen: institutioneel/systematisch racisme, interpersoonlijk racisme, geïnternaliseerd racisme en wit privilege. Wat is het? Hoe is het ontstaan en hoe komt het tot uiting? We eindigen met de belangrijkste vraag: wat kan ik ertegen doen? Het Nederlands Kanker Instituut, de Nieuwe Bibliotheek Almere en ABN Amro gingen je onder andere voor.

      De masterclass praktische diversiteit & inclusie is een kick off voor organisaties die met diversiteit & inclusie aan de slag gaan en draagvlak willen creëren onder collega’s. Ik vertel over het belang van diversiteit & inclusie, niet alleen in het kader van menselijkheid, maar ook de business case. Daarnaast laat ik zien hoe een exclusieve werkvloer eruit ziet en hoe simpel het kan zijn om inclusief te zijn naar een grote groep mensen. 

      Tijdens de masterclass neurodiversiteit zal je onder andere leren:
      – hoe het komt dat er zo weinig autistische vrouwen lijken te zijn
      – wat het verschil is tussen iemand omschrijven als persoon met AD(H)D tegenover AD(H)D’er
      – welke vormen van neurodiversiteit er zijn en hoe je fijn kan samenwerken met neurodivergente personen

      “Bij PwC zijn we al jaren bezig met DEI. Maar natuurlijk krijgen we geregeld nieuwe collega’s en heeft niet iedereen hetzelfde kennisniveau. Daarnaast maken we ook gebruik van de kracht van herhaling.

      Vanwege de goede recensies en wat ik van Chanel heb gezien op social media, kozen wij ervoor om bij Meer kleur in de media de masterclass praktische diversiteit & inclusie. Juist zodat we ook kunnen leren van de opgedane inzichten bij andere organisaties.

      Het gedeelte over equity & inclusion en het adresseren van en omgaan met microagressies overtrof onze verwachtingen. Het is heel fijn dat Chanel concrete acties meegeeft om met dergelijk gedrag om te gaan.

      Ik zou andere organisaties aanraden om deze masterclass te volgen, ook als zij al vergevorderd zijn. Dan is het een opfrisser met nieuwe elementen.”

      Pauline Mbundu – Manager Consulting Publieke Sector

      “De best bestede 45 minuten, ook wanneer je denkt: ‘ik weet dit allemaal heus wel’. Of nee, vooral wanneer je dat denkt. Chanel laat je zien en voelen wat er aan de hand is maar geeft je ook inzicht in wat jouw volgende stap kan zijn.

      Hoe meer we luisteren, lezen en leren hoe meer we kunnen bijdragen aan een blijvende verandering.”

      – Edine Russel, editor-in-chief Elle

      Training diversiteit & inclusie
      Aangezien Nederland al jaren worstelt met diversiteit, hanteer ik een andere aanpak. Outside in, upside down, bottom up. Noem het hoe je wilt. Ik kijk vooral naar doen. Concrete doelen stellen. Meetbare doelen stellen en een praktisch stappenplan om die doelen te bereiken. De mentaliteit veranderen is lastig. De praktijk niet.

      De training praktische diversiteit & inclusie neemt voor jullie organisatie twee dagdelen in beslag: één ochtend om jullie processen te doorgronden en de volgende ochtend bespreken we het plan, dat ik de middag ervoor heb geschreven.

      Daarna is het aan jullie om daarmee aan de slag te gaan.

      D&I was een vraagstuk, dat wij maar niet van de grond kregen. Na veel theorie en goede bedoelingen kwamen we niet verder.

      Iedereen wil wel, maar we wisten niet goed hoe en dan belandt zo’n vraagstuk snel onderin de la.

      Chanel’s manier van presenteren is oorspronkelijk, open en soms confronterend, maar daardoor zo inspirerend dat we vooraf al zeker wisten dat het de juiste keuze was om dit traject met haar te doen.

      De oplossingen die we nu hebben liggen, zijn concreet, anders en soms vergezocht op het eerste gezicht, maar als je verder kijkt juist weer helemaal niet.

      Maar boven alles zijn de oplossingen helder en haalbaar en dát is van belang, als je diversiteit & inclusie mogelijk wil maken.

      – Michel Nillesen, COO IDTV

      Masterclass praktische D&I

      999 p.p.

      excl. btw
      • Stappenplan
      • Ruimte voor vragen

      Incompany masterclass

      2299

      excl. btw
      • Voorgesprek
      • Masterclass op maat
      • Nagesprek

      Training diversiteit & inclusie

      4999

      excl. btw
      • Voorgesprek
      • Training op maat
      • Stappenplan
      • Nagesprek

      Advies aanvragen


        Masterclass diversiteit en inclusieIncompany masterclassTraining diversiteit

        Masterclass

        Dat er zo weinig kleur in de media te vinden is, is te wijten aan een reden die ik tot nu toe bewust niet heb genoemd. Dit woord schrikt een bepaalde groep mensen namelijk af. Het woord is racisme.

        Ben je er nog? Mooi, dat betekent dat je niet gelijk afhaakt in een confronterende situatie. Ik noem jou namelijk geen racist, maar maak onbewust racisme – of subtiel racisme – graag bespreekbaar.

        Dankzij de Black Lives Matter-movement willen vele mensen zich verdiepen in wat racisme precies inhoudt. Dit leg ik al jaren uit op Instagram. Nu de vraag zo groot is, besloot ik dat via een online masterclass te doen. Zo werd de antiracisme webinar geboren: een online masterclass voor particulieren waarin ik de basis van racisme uitleg en welke acties jij tegen racisme kan ondernemen.

        De teller staat bijna op 1000 aanmeldingen, waarvan 370 mensen LIVE meekeken. Een stortvloed aan positieve reviews, met de vraag of de online masterclass beschikbaar zou blijven voor anderen. Dat heb ik geregeld. De masterclass is en blijft beschikbaar. Je kan het in de webshop aanschaffen voor €29,99, inclusief btw. Na aanschaf is de online masterclass te bekijken.

        Vrijdag 19 juni begint de tweede online masterclass stipt om 10 u. Tijdens deze masterclass is het onderwerp: racisme bespreken tijdens de opvoeding. Wat is het geheim van antiracistische opvoeden? Koop een ticket en volg het live, of bekijk het achteraf online.

        Ben je op zoek naar zakelijk advies? Dan stel ik een op maat gemaakte masterclass voor? Dit kan op locatie, of digitaal. Je kan dit aanvragen via het advies aanvraagformulier

        Over Mkidm.

        Maart 2018. Na de zoveelste headline over het gebrek aan kleur in de media, is het tijd voor een nieuwe aanpak. Als journalisten en redacties zeggen dat ze diversiteit willen, zullen zij het krijgen ook. Hun netwerk is het probleem? Mijn netwerk is de oplossing.

        Met een paar klikken richt ik de Facebookpagina Meer kleur in de media op. Een pagina waar journalisten en redacties hun oproepen mogen plaatsen. Het enige verschil met andere platforms zoals Roept U Maar, is dat de mensen die bij mij reageren Nederlanders van kleur zijn.

        Mei 2020. Na dik 2 jaar is er een waardevol netwerk met mediarelaties ontstaan. Allen staan te springen om diversiteit. Nu is het tijd voor the next level. Welke mediarelatie durft de samenwerking aan te gaan? Een vast aantal experts via Meer kleur in de media. Elk kwartaal maken wij de balans op.

        Testimonials.

        • Bij PwC zijn we al jaren bezig met DEI. Maar natuurlijk krijgen we geregeld nieuwe collega’s en heeft niet iedereen hetzelfde kennisniveau. Daarnaast maken we ook gebruik van de kracht van herhaling.

          Vanwege de goede recensies en wat ik van Chanel heb gezien op social media, kozen wij ervoor om bij Meer kleur in de media de masterclass praktische diversiteit & inclusie. Juist zodat we ook kunnen leren van de opgedane inzichten bij andere organisaties.

          Het gedeelte over equity & inclusion en het adresseren van en omgaan met microagressies overtrof onze verwachtingen. Het is heel fijn dat Chanel concrete acties meegeeft om met dergelijk gedrag om te gaan.

          Ik zou andere organisaties aanraden om deze masterclass te volgen, ook als zij al vergevorderd zijn. Dan is het een opfrisser met nieuwe elementen.

          Pauline Mbundu
          Manager Consulting Publieke Sector
        • “Chanel’s manier van presenteren is oorspronkelijk, open en soms confronterend, maar daardoor zo inspirerend dat we vooraf al zeker wisten dat het de juiste keuze was om dit traject met Meer kleur in de media te doen.

          De oplossingen die we nu hebben liggen, zijn concreet, anders en soms vergezocht op het eerste gezicht, maar als je verder kijkt juist weer helemaal niet.

          Maar boven alles zijn de oplossingen helder en haalbaar en dát is van belang, als je diversiteit & inclusie mogelijk wil maken.”

          Michel Nilessen
          COO IDTV
        • “Binnen Fronteer willen we graag meer diversiteit, maar wisten we niet welke stappen daarvoor nodig waren. Dankzij de eerlijke antwoorden van Chanel op onze moeilijke vragen, hebben wij nu de handvaten om met ons D&I vraagstuk om te gaan.”

          Martijn Pater
          Founding Partner Fronteer
        • “Complimenten aan Chanel Lodik. Het is belangrijk dat wij als het Antoni van Leeuwenhoek verdergaan met Inclusie en diversiteit. We hebben werk te doen.”

          Marien van der Meer
          CFOO - Antoni van Leeuwenhoek/ Nederlands Kanker Instituut
        • Ik vond het erg leerzaam om met jou door alle stappen van onze projecten te doorlopen en hoe je de mogelijkheden voor meer diversiteit en inclusiviteit aanwees. Vooral je positieve benadering, waarin je volgens mij voortbouwt vanuit wat er al wel goed gaat, helpt ons de volgende (concrete) stappen te zetten. Veel praktische tips en sterke vragen. Ik vond de manier waarop je de sessie leidde ook erg fijn, hoe je iedereen aan het woord liet en ook ons uitnodigde om jou vragen te stellen.

          Heleen Sanders, communicatie bij FoodHub
          Heleen Sanders
          communicatie Food Hub
        • Thank you so much for such a constructive and insightful diversity audit. We all truly appreciated it, and felt that it was a necessary conversation for us to have in order to dig a little bit deeper than before on these very important topics. The framework you provided us with and the conversation topics and the support to identify potential blindspots are a great start for us to move forward and make actionable changes.

          Alexandra Tutuianu
          Head of Marketing & Communications - Viktor & Rolf
        • Wat ik heel fijn vind aan de werkmethode van Chanel, is dat zij uitgaat van een praktische benadering. De focus hierbij is zorgen dat je stappen blijft zetten. Dit betekende dat we tijdens de diversity audit helemaal niet op eieren aan het lopen waren, en ook niet bezig waren met wat we allemaal al hadden moeten doen. We waren vooral bezig met wat we gaan doen, hoe we dat het beste kunnen doen en kregen veel handreikingen met praktische tips. Het was zowel food for thought, als fuel for action.

          Jeroen van Ijzerloo
          Directeur Finance, Operations en HR Food Hub
        • Ik wilde inzicht en vertrouwen krijgen in de koers die we op moeten varen met SLA: namelijk een diversere groep mensen die voor ons werken. Wij willen een werkplek zijn waar iedereen zich thuis voelt en daarin kon ik wel wat expertise van Chanel gebruiken.
          Het gesprek heeft mij inzicht, sturing en vertrouwen gegeven. Het was ook al praktisch van aard wat ik heel fijn vond. Nu heb ik een aantal concrete stappen die ik kan zetten om aan de diversiteit binnen ons bedrijf te werken en daar ben ik Chanel heel erg dankbaar voor.

          Nina Pierson
          Founder & Co-owner SLA
        • Bij Cosmopolitan is onze netwerkbubbel nog niet divers genoeg is. We werken daaraan, maar hebben inmiddels ook meerdere keren samengewerkt met experts uit het netwerk van Meer kleur in de media. Het was elke keer een positieve ervaring. Chanel reageert heel snel en lijkt wel voor elk onderwerp wel iemand te kennen.

          Josephine Kay
          Editor In Chief Cosmopolitan
        • Ik heb mij recent aangemeld bij Meer Kleur In De Media, omdat ik graag wil samenwerken met journalisten die zowel diversiteit als expertise belangrijk vinden. In korte tijd ben ik al door 2 journalisten van landelijke media benaderd.

          Vivian Acquah
          Viva la Vive
        • Ik wilde graag met Chanel sparren over wat wel en niet goed voelt/goed is/wat we beter kunnen doen en waar we andere keuzes moeten/kunnen maken.
          Ze gaf concrete aanbevelingen waarmee we direct aan de slag zijn gegaan zoals: durf fouten te maken, deel je bevindingen met elkaar en denk na over tokenism. We zijn allemaal weer scherper geworden, maken bewustere keuzes en blijven leren, lezen, onszelf informeren, en pakken langzamerhand steeds meer dingen op. Mooi om te zien dat het gesprek ertoe heeft geleid dat we allemaal in het team stappen zetten.

          Irene Smit
          Creative Director - Flow
        • Wij legden onze vraag voor een freelance-opdracht bij Chanel neer en ze koppelde ons aan de juiste persoon. Soepel, snel en duidelijk.

          Josephine Kay
          Editor In Chief Cosmopolitan
        • ‘Ik zocht werknemers in de zorg die ik kon interviewen voor een artikel over doorwerken tijdens de coronacrisis. Binnen een paar uur bracht Chanel me in contact met iemand die ik kon bellen voor een interview en tegelijkertijd akkoord was met het maken van een foto. Ik ben heel erg blij met deze snelle hulp.’

          Edwin
          Mijn Vakbond
        • “Bedankt, Chanel, voor de vlotte samenwerking met Meer Kleur In De Media. Je hebt me goed kunnen helpen bij het vinden van een interviewkandidaat. Veel dank!”

          Nicole Gabriëls
          Freelance journalist o.a. bij LINDA magazine
        • Chanel heeft me meerdere malen geholpen met het vinden van geschikte kandidaten voor interviews. Fantastisch platform.

          Adriana Ivanova
          Freelance journalist o.a. bij VICE
        • Erg fijn platform MKIDM. Al aan verschillende leuke oproepen mee gedaan en uitgekozen.

          Ik als aspiring influencer kom zo nog eens ergens. Ik inspireer mensen graag met mijn gezin als middelpunt.

          En dankzij MKIDM ziet de mainstream media dat ook.

          Zulema Gilliot van Gimst
          YouTuber
        • Dankzij Meer kleur in de media kwam ik in contact met een journalist van het NRC. Tijdens het interview kon ik mij als marketing en media specialist uitlaten over mijn werk. Het was een heel fijne ervaring. Ik blijf Meer kleur in de media volgen om nog meer interessante connecties te maken!

          Kim Vrij
          Community manager
        • In de Libelle vroeg ik aandacht voor onze stichting.
          Chanel, dankjewel voor de bruggen die je slaat en de zichtbaarheid die je creëert.

          Rachel Snip
          Stichting Students Moving Forward

        Contact .

          MKIDM